Retete delicioase ilustrate pas cu pas

duminică, 10 aprilie 2011

Rulada cu crema de branza si zmeura

Bine v-am regasit!
Am lipsit cam multisor in ultima vreme, dar sa stiti ca pauza mea a fost una motivata. S-au intamplat mai multe schimbari in viata noastra, dar in bine, slava Domnului!  Ne-am schimbat putin domiciliul, sa zicem asa, adica ne-am mutat mai inspre vest, in Germania. A fost un pas nu tocmai usor, dar cert este ca greul a trecut si acum nu ne ramane decat sa savuram roadele efortului depus.
Azi e o zi superba de primavara, care, pe langa faptul ca ma indeamna la o plimbare placuta, de asemenea mi-a starnit o pofta de un ceva dulce cu iz de primavara. Si ce poate fi mai bun decat un desert cu crema fina de branza impodobita cu zmeura ?

INGREDIENTE pentru blatul ruladei:
  • 4 oua
  • 4 linguri cu varf de faina
  • 4 linguri de zahar
  • 1 plic zahar vanilinat
  • 1 varf de cutit de sare
INGREDIENTE pentru crema ruladei:
  • 500 g Quark sau crema de branza fina
  • miezul unui baton de vanilie ( sau 2 plicuri de zahar vanilinat)
  • 150 g zahar pudra
DECOR:
  • 200 ml smantana pentru frisca
  • 80 g zahar pudra
  • 125 g zmeura
  • inimioare din zahar
 
Aceasta reteta este una usoara si extrem de rapida, asa ca primul lucru cu care vom incepe lucrul va fi sa preincalzim cuptorul la 200 grade, timp in care pregatim blatul.
Se separa cele 4 albusuri si cu zaharul, zaharul vanilinat si sarea se bate o spuma tare. Cand compozitia si-a dublat volumul, adaugam  si cele 4 galbenusuri. La final se adauga si cele 4 linguri de faina, dupa care mai mixam pana dispar cocoloasele de faina.
O tava se tapeteaza cu hartie de copt sau se unge cu unt si se pudreaza cu faina, dupa care nivelam uniform aluatul in tava.
Se da la cuptorul preincalzit si se coace la 150 de grade pe programul cu ventilatie timp de 14 minute.  
In acest timp se prepara crema, care este de asemenea extrem de simpla.
Quarkul se mixeaza cu zaharul pudra si cu bobitele de vanilie timp de 2-3 minute.
Intre timp putem de asemenea pregati si frisca pentru decorul ruladei, adica vom mixa smantana pentru frisca cu zaharul pudra.
Cand blatul ruladei s-a copt, il scoatem din cuptor si il rasturnam pe un prosop de bucatarie umezit usor. Se niveleaza crema de branzica deasupra, dupa care se ruleaza usor.
 
Se lasa la racit dupa care se orneaza cu frisca si zmeura.
Pofta buna!

4 comentarii:

Livia spunea...

Bine ai revenit Betty, sa fie intr-un ceas bun toate schimbarile din viata voastra! Arata tare apetisant rulada ta, eu mai am de asteptat pana apare zmeura la noi!

Roz_bonbon spunea...

Livia, iti multunesc foarte mult pentru urarile de bine! Ti-o recomand cu mare drag cand reusesti sa procuri ceva zmeurica, ca e asa de aromata...
Iti doresc o saptamana frumoasa!

mihaela spunea...

delicioasa rulada,nu am mai facut de ceva vreme una!
unde locuiesti in DE?
week-end placut!!!!

Roz_bonbon spunea...

Mihaela, iti multumesc de apreciere! Eu sunt in Sachsen, Hoyerswerda. Am vazut la profilul tau ca si tu esti aici, ma bucur :) Duminica placuta iti doresc!

Related Posts with Thumbnails
 
Filme Online Seriale Online