Retete delicioase ilustrate pas cu pas

luni, 28 septembrie 2009

Muffin cu inima dulce de banana


Dupa cum am mai scris, sunt o mare fana a muffins-urilor, asa ca am testat deja cateva variante bune de reteta. Ba mai mult, imi place sa imi pun fantezia la contributie si sa vin eu cu noi retete sau modificari la reteta de baza. Ideea e ca in final sa iasa o bunatate.
Dupa cum ii si spune numele, aceste muffins-uri au in centru o bucata de banana, in contradictoriu cu reteta de baza , in care aceasta era pasat. Asa mi se pare ca i se simte mai bine aroma bananei.
INGREDIENTE:

  • 2 cani de faina
  • 1 cana zahar
  • 4 lingurite praf de copt
  • 3/4 cana de lapte
  • 50 g unt topit 
  • esenta de vanilie
  • 1 ou
  • un varf de cutit de sare
  • 2 banane taiate cuburi 






 Faina se cerne impreuna cu praful de copt si sarea.
 
I se adauga zaharul.
In centru se toarna untul topit, oul batut in prealabil si laptele cu esenta de vanilie.
Se amesteca pana ce ia consistenta unei smantani mai groase.
 
Se tapeteaza tava cu hartie pentru muffin sau se unge bine cu unt sau margarina. Se pune cate o lingura de aluat in forme.
 
In centru se aseaza o bucata de banana.
 
Se acopera cu inca o lingura de amestec.
 
Se da la cuptor la foc domol pentru vreo 25 de minute, dupa care se pune la racit.
 
Intre timp se realizeaza glazura galbena , in ton cu culoarea bananelor :)
INGREDIENTE pentru glazura:

  • 125 g zahar pudra
  • 3 linguri apa
  • 1 lingura colorant alimentar 

Se amesteca ingredientele pana ce devine o pasta omogena, dupa care se intinde pe muffin.


Lasati la racit pentru a se solidifica.


Mi-a mai ramas ceva aluat , din care am facut cativa muffins pitici :)
 
Pofta buna!

3 comentarii:

Florena spunea...

revin cu mesajul in cazul in care primul nu s-a salvat, mi-a dat impresia asta de aceea repet trimiterea mesajul :P

Tare apetisante briosele tale, imi place si glazura colorata ;) Si "noi" suntem fani briose, cat de curand o sa postez reteta ce o tot fac ori de cate ori am ocazia ;)

Elena Toma spunea...

Frumusele foc galbioarele astea de muffins si cred ca si aromate de la miezul de banana. Felicitari!

Roz_bonbon spunea...

Multumesc mult, doamna Elena! Intr-adevar, sunt foarte gustoase aceste muffins-uri " galbenele" :)

Related Posts with Thumbnails
 
Filme Online Seriale Online