Retete delicioase ilustrate pas cu pas

joi, 6 ianuarie 2011

Cinnamon rolls

La Multi Ani!
Bine v-am regasit in noul an!
Cinnamon rolls-ul este un desert foarte aromat si extrem de usor de realizat. De asemenea, nu necesita mult timp pentru preparare. Doar putina rabdare trebuie sa avem cat timp aluatul dospeste.
Reteta am preluat-o de pe un site culinar german ( chefkoch.de ).

INGREDIENTE:
  • 500 g faina alba
  • 42 g drojdie proaspata
  • 60 g zahar alb
  • 250 ml lapte caldut
  • 50+100 g unt moale
  • 150 g zahar brun
  • 1 lingura mare scortisoara
  • 50 g zahar pudra
  • 3 linguri lapte
  • vanilie
Drojdia se amesteca cu 2 linguri zahar si 2 linguri faina. Se lasa pentru aproximativ 5 minute pana cand incepe sa fermenteze. Cand maiaua a crescut, se adauga la faina, care se va amesteca cu zaharul, cu restul de lapte si 100g unt moale.  Se va dospi un aluat delicat, elastic pe care il vom lasa la crescut pentru aproximativ o ora, pana cand isi dubleaza volumul. 
De asemenea, se poate pregati si in aparatul de facut paine, cum am procedat eu :)
Aluatul crescut se pune pe o planseta si se intinde o foaie de aproximativ 8-10 mm.

Aluatul astfel intins se unge cu cele 50 g unt moale.
Zaharul brun se amesteca cu scortisoara si se preasara deasupra aluatului.
Se ruleaza cu grija aluatul.
Cu ajutorul unui fir de ata bine fixat intre degete vom taia felii de cate 3 cm fiecare.
 Se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie de copt ( si nu folie de aluminiu cum am facut eu :) ... nu de alta, dar nu mai aveam acasa  hartie de copt).
Se da la cuptorul preincalzit pentru aproximativ 30-40 de minute , pana cand vor fi 
frumoase, aurii si maaari
...
Se prepara un topping din zaharul pudra, vanilie si lapte, amestecand pana cand vor disparea cristalele de zahar.
Se pot servi simple, fara topping ...
sau invelite intr-un strat generos de sos dulceag si aromat ...
Sa va mai zic cum au fost? 
Va las pe voi sa descoperiti :)
Pofta buna!





8 comentarii:

mirela spunea...

LA MULTI ANI !!!FELICITARI PENTRU BLOG,,,,,AM SA MAI VIN IN BUCATARIA TA!!!!

Roz_bonbon spunea...

La Multi Ani, Mirela!
Iti multumesc foarte mult pentru compliment, si de asemenea pentru vizita. Te mai astept cu mare drag :)
Ti-am vizitat si eu blogul si e unul foarte delicios :) Il voi vizita si eu frecvent.
Sa ai o zi frumoasa!

diamond spunea...

Roza, nu te-am mai vazut de mult :D

La multi ani cu multa sanatate si bucurie. te pup :D

Elena Toma spunea...

Betty, ma bucur ca ai postat reteta aceasta grozava, ca sa am ocazia sa-ti transmit numai ganduri frumoase si ce-ti doresc. Pai, anul 2011 sa-ti aduca sanatate, bucurii,noroc, realizari, prieteni si iubire. Ce-ti mai doresti sa se implineasca si sa ne mai bucuri cu cate o reteta minunata, din cand in cand.

Roz_bonbon spunea...

Diamond, La Multi Ani si tie! Iti doresc sa ai un an propice si linistit.
Stiu ca am cam lipsit in ultimul timp ... rusinica mie ... :) dar promit sa-mi fac timp anul acesta, desi va fi unul mult mai interesant ca precedentul [voi intra si eu in clasa muncitoare :) ]
Te pupic!

Roz_bonbon spunea...

Doamna Elena, La Multi Ani! Va multumesc din suflet de urari, sa dea Domnul sa fie cum ziceti! Si eu va doresc ca anul ce tocmai a sosit sa aveti parte de sanatate, bucurii si dragoste din partea celor dragi.
Sper ca anul acesta sa fiu ceva mai productiva la capitolul postari ca anul ce tocmai a trecut :)
Va pup cu drag si va doresc un week-end minunat!

Anonim spunea...

Intrebare: drojdia nu se amesteca si cu laptele? Altfel nu stiu cum ar putea creste maiaua? Daca da, cu tot sau doar o parte? Multumesc.

Roz_bonbon spunea...

Asa este, am uitat sa mentionez ca se amesteca cu 3-4 linguri de lapte :) Multumesc de atentionare :)
O duminica placuta!

Related Posts with Thumbnails
 
Filme Online Seriale Online