Retete delicioase ilustrate pas cu pas

vineri, 25 septembrie 2009

Turtata de cartofi




Aceasta reteta, ca de altfel si altele, am vazut-o intr-o emisiune cu specific frantuzesc. Era o emisiune dedicata preparatelor pe baza de cartofi.
Turtata este un fel de tarta, insa cu o forma dreptunghiulara, cu o crusta foarte frageda si crocanta la exterior, iar in interior o umplutura de cartofi cu sos de smantana cu usturoi. Hmmm...
Sa trec asadar la ingrediente:
INGREDIENTE PENTRU ALUAT:
  • 1 cana de faina 
  • 150 g unt  sau margarina 
  • 1 plic praf de copt
  • sare
  • 1 galbenus
  • 1 lingura apa
INGREDIENTE PENTRU UMPUTURA: 
  • 800 g cartofi fierti in coaja 
  • 200 ml smantana
  • 4 catei de usturoi
  • sare
  • patrunjel
Untul sau margarina rece se amesteca cu faina, praful de copt si sarea, pana se obtine o compozitie nisipoasa, ca cea din imagine.
 


Se adauga  galbenusul si apa, dupa care de framanta din acesta un aluat fraged.

 
 
Se acopera cu folie alimentara si se da la rece pentru 30 minute.

 
Intre timp cartofii fierti ii taiem in felii.
Usturoiul se piseaza , dupa care se amesteca cu smantana, sarea si patrunjelul.

 
Acm ca si umplutura este pregatita, se trece la asamblarea turtatei.
Aluatul se imparte in doua, dupa care, pe o planseta tapetata  cu faina, se intind  2 foi subtirele.

 
Una dintre ele va trebui sa fie mai mare ,  deoarece aceasta va reprezenta capacul turtatei.
Prima foaie, cea mica, se aseaza intr-o tava unsa cu unt in prealabil.

 
Se  aseaza  un strat de cartofi, se sareaza si se pipereaza,  dupa care se mai pune un strat de cartofi,  si acestia sarati si piperati.

 
Deasupra  lor  se  pune sosul de smantana,

 
dupa care se poate acoperi cu cea de-a doua foaie.

 
Se apasa bine marginile, sa fie bine sigilat. Se unge cu ou.
In centrul turtatei se vor decupa niste gaurele, prin care sa iasa aburul, si sa nu ne umfle preparatul.

 
Se da la cuptorul preincalzit pentru vreo 35 de minute.

 
Se serveste caldut si cu pofta mare :)


Pofta buna!


4 comentarii:

Chris spunea...

Am vazut si eu inceputul emisiunii, dar apoi am plecat si nu am mai vazut reteta. Ma bucur foarte mult ca am gasit-o la tine pe blog. Pot sa te adaug in lista mea de bloguri?
Cristina

Roz_bonbon spunea...

Ma bucur ca ti-ai putut reintregi reteta :) Si mie imi place foarte mult acea emisiune, incerc sa nu pierd nici un episod.
Sunt incantata ca vrei sa ma treci la lista ta de bloguri, te voi adauga si eu.
Ai un blog foare frumos si interesant, l-am vizitat deja. Mult succes in continuare :)
Un week-end minunat!

Liana10 spunea...

Tare mult imi plac si mie tartele cu cartofi, iar turtata aceasta e ceva nou pt. mine, taaare ma bate gandul sa o incerc.
O zi faina!

Roz_bonbon spunea...

Liana, ti-o recomand cu caldura. Este foarte usoara si pe deasupra se prepara si foarte repede.
Pofta buna iti doresc!
Multumesc de vizita si iti doresc sa ai o saptamana frumoasa!

Related Posts with Thumbnails
 
Filme Online Seriale Online