Retete delicioase ilustrate pas cu pas

joi, 15 octombrie 2009

Prajitura RozBonBon




Mi-am dorit foarte mult sa realizez o prajitura roz, si iata ca am si facut-o.
Nu stiu daca sa o declar prajitura oficiala a blogului, ma mai gandesc :)
In orice caz, se prepara usor si e gustoasa foc.
INGREDIENTE pentru blat:
  • 3 oua si un albus
  • 1 cana zahar
  • 1 cana faina
  • 50 ml apa
  • 50 ml ulei
  • 1 plic praf de copt
  • esenta sau zahar vanilinat




INGREDIENTE pentru crema:
  • 1 plic Creme Ole roz 
  • 400 ml lapte
  • 1 intaritor de frisca 
  • visine sau cirese din compot 
DECOR: 1 ciocolata alba ( 100 g )


Galbenusul se separa de albus.
Galbenusul se amesteca cu uleiul, pana devine o pasta omogena.
Se pune apa pe foc, adaugand si zaharul cu vanilia. Se tine pe foc, pana cand devine un sirop mai grosut.
Albusurile se bat spuma, dupa care se adauga treptat si siropul obtinut.


Dupa ce am incorporat siropul, se adauga si galbenusurile.


Treptat se adauga si faina amestecata cu praful de copt.


Se pune intr-o tava tapetata cu hartie de copt


si se da la cuptorul preincalzit pentru 25 de minute sau pana la testul scobitorii.
Cand e gata, se scoate si se lasa la racit.


Intre timp se prepara crema roz, dupa instructiunile de pe plic.
Se taie blatul in doua si se insiropeaza ambele foi.
Se tapeteaza tava in care s-a copt blatul cu folie alimentara si se aseaza prima foaie insiropata.


Se intinde intrega crema.
Boabelelor de visine sau cirese li se scot samburii, dupa care se aseaza pe crema roz.


Se acopera cu cea de-a doua foaie.


In acest moment eu am acoperit cu folia alimentara si am dat-o la frigider pentru o perioada, pentru a mi se fixa cat mai bine cele doua blaturi. Insa se poate trece la pasul urmator, ornarea.
Ciocolata alba se topeste pe bain-marie, dupa care se glazureaza suprafata. prajiturii cu aceasta. Decorul e reprezentat de niste carlionti realizati din ciocolata alba topita amestecata cu un strop de colorant rosu.
Cand taiati prajitura, e indicat ca cutitul folosit sa fie incalzit si umezit, astfel nu se va crapa ciocolata.


Cam aceasta ar fi prajiturica mea, nu e complicata , nici simandicoasa .


Pofta buna!


1 comentarii:

Anca spunea...

CEAU :) CE AMI FACI TU ??MA BUCUR CA TI-A PALCUT PAJITURICA MEA ....I F BUNA DOAR CA NU-I USOR DE FACUT ITI IA TIMP :)
SI PRAJITURICA TA ARATA DELICIOASA ...FELICITARI

Related Posts with Thumbnails
 
Filme Online Seriale Online