Retete delicioase ilustrate pas cu pas

miercuri, 16 septembrie 2009

Cheesecake cu visine




   Din momentul in care am gustat aceasta tarta, a devenit instantaneu desertul meu preferat. Este atat de delicioasa, incat as fi putut manca N portii...
Pe langa faptul ca e asa de buna, e si foarte usor de preparat, credeti-ma.
Mi-a luat in jur de vreo maxim 1 ora sa o prepar.
Asadar, sa trec la explicatii.
INGREDIENTE PENTRU BLAT:
  • 250 g biscuiti simpli sau aromati ( ai mei erau cu nuca)
  • 150 g unt topit
  • 100 g zahar ( sau in functie de biscuiti, cat sunt de dulci)




Se sfarma biscuiti cat mai marunt, cu mana sau cu robotul.
Turnati peste el untul topit si zaharul, apoi omogenizati.
Luati o forma de tort cu fundul detasabil , si fixati o hartie de copt de aceasta.

Puneti amestecul in forma si uniformizati. Chiar daca nu este perfect uniform, in timpul coacerii acesta se va umfla putin si mai puteti uniformiza pe urma, dupa ce l-ati scos de la cuptor.

Puneti tava in cuptor, la foc mediu, pentru aproximativ 15 minute, ca ingredientele sa se inchege.
Intre timp, apucati-va de crema...
INGREDIENTE PENTRU CREMA:



  • 500 g branza de vaci degresata sau crema de branza
  • 200g zahar pudra
  • 250 ml frisca lichida
  • 1 fiola esenta vanilie
  • 2-3 lingurite lichior Angelli ( facultativ)
  • 1 plic gelatina 
  • 1 compot de visine
  • 1 plic jeleu de fructe (visine)


    Se mixeaza branzica cu zaharul pudra si cu esenta, pana cand devine o crema omogena. Pentru ca , dupa cum se vede in imagine, eu am folosit frisca lichida neindulcita, am pus ceva mai mult zahar. Sub aceasta forma, neindulcita , eu o folosesc la diferite feluri de preparate.
    Pentru a o mai aera, se adauga 50 ml de frisca lichida .
    Intre timp se prapara gelatina , dupa cum v-am explicat la  tarta cu fructe.
    Gelatina preparata se toarna peste compozitia de branzica.
    Separat, restul de frisca lichida se bate pana cand devine tare.
    Se amesteca cele doua compozitii.

    In aceasta crema se mai poate adauga facultativ si un strop de lichior, si chiar zeama de la compotul de visine, insa cu o conditie: sa aiba un gust foarte aromat, altfel riscati sa turnati prea multa , iar crema sa se inmoaie. Eu am folosit compot pus de mama mea, si nu va pot povesti ce bun a iesit, nici nu se poate compara cu cel din comert.
    Crema astfel obtinuta se pune peste blatul scos de la cuptor si racit.

    Se niveleaza , apoi se orneaza cu boabe de visine, peste care se va turna un jeleu de fructe.

    Poate ca nu e cel mai artistic desert al meu, insa un lucru e cert: a fost cel mai gustos!
    Si acum sectiuni:


     Si o felie pentru voi!


    Pofta buna!



    0 comentarii:

    Related Posts with Thumbnails
     
    Filme Online Seriale Online