Retete delicioase ilustrate pas cu pas

vineri, 20 noiembrie 2009

Tort Elisabeta



Pentru cei care nu stiu, pe data de 19 noiembrie, dupa calendarul romano-catolic, se sarbatoreste Sfanta Elisabeta. Si cum la noi in familie exista o concentrare a acestui prenume , pentru cei curiosi, vi le voi insirui. Astfel, luand in ordine inversa sau de la mine incolo, acest nume apare in familia noastra asfel:
eu
mama
bunica
strabunica.
Si pentru a fi si mai complet tabloul, va spus ceva nostim. Si pe soacra mea o cheama la fel, Elisabeta :)
Deci ? Care e concluzia?
Daca vom avea o fetita , evident o va chema si pe ea Elisabeta :)
Asadar, avand-o pe mama in vizita la noi, am decis sa prepar un tort cat mai dulce si gustos, si neaparat sa fie pe gustul nostru, caci doar tot ne poarta numele , nu? Astfel ca tortul e aromat cu sirop de caramel si migdale, crema de ciocolata cu frisca si invelit in glazura roz, evident :).
Sa trecem la preparare...
INGREDIENTE pentru blat:
  •  4 oua
  • 150 g faina
  • 150 g zahar
  • 1 plic zahar vanilinat
  • 1 plic praf de copt
  • un varf de sare
INGREDIENTE pentru crema:
  • 200  g ciocolata cu lapte
  • 400 ml frisca lichida
  • 1 plic gelatina
INGREDIENTE pentru glazura:
  • 50 g ciocolata alba
  • 6 linguri miere
  • 1 lingurita colorant alimentar 
Blatul l-am realizat intocmai cum am explicat la tortul cu mousse de ciocolata si visine, doar ca l-am taiat in 3 felii.


Pentru crema,


ciocolata se taie in cuburi care se aseaza intr-un vas in care se mai introduce 200 ml frisca lichida.


Se pune pe aragaz la foc mic. Se tine pana cand ciocolata se topeste si devine o compozite omogena si fina.


In acest moment se adauga o jumatate de plic de gelatina, care se amesteca pana la omogenizare.
Se da la rece.
Celelalte 200 ml de frisca lichida se bat spuma la care se adauga cealalta jumatate de plic de gelatina hidratat in 30 ml apa pentru 5 minute.


Cand s-a topit compozitia de ciocolata, se adauga treptat la frisca care se mixeaza in continuare.




Cele trei foi de blat se insiropeaza cu un sirop preparat din:
  • 100 ml apa
  • 100 g zahar
  • 1/2 esenta migdale
Se pun zaharul cu 2 linguri de apa intr-un vas, pana cand zaharul se caramelizeaza. Cand s-a topit zaharul, se poate adauga si restul de apa cu aroma de migdale, si se mai tine pentru 3-4 minute.
Crema obtinuta se imparte in doua si se umplu foile.






Tortul l-am acoperit cu o glazura roz, preparata din ciocolata alba pe care am topit-o ,



la care am adaugat cele 6 linguri de miere , insa treptat

iar apoi colorantul.


Se tine la rece pana cand este utilizata.
Se intinde cu degetele umezite foarte usor.


Pe lateral am decorat cu 100 ml frisca lichida batuta spuma.


Iar aici capodopera finala...


Aici sectiune...


Si o felie pentru pofticiosi...


Iar aici un buchet de flori acelei Elisabeta careia ii pot multumi ca-i port si eu numele  :)


Pofta buna !
 La multi ani tuturor Elisabetelor!

2 comentarii:

Elena Toma spunea...

La multi ani! Cu intarziere, dar ca sa vezi ca ma caiesc, iti trimit un premiu de consolare. Te asteapta la mine pe blog un premiu pentru o persoana "de aur", care a facut un gest amical unei necunoscute. Dumnezeu a vrut sa ne "cunoastem", asa ca vino sa-ti ridici premiul. Felicitarile mele!

Roz_bonbon spunea...

Multumesc foarte mult, doamna Elena! Sunteti o dulce, nu am ce spune :) Chiar acum ma duc sa ridic premiul pentru care va multumesc inca o data.
Sa aveti o zi frumoasa :)

Related Posts with Thumbnails
 
Filme Online Seriale Online