Retete delicioase ilustrate pas cu pas

joi, 29 octombrie 2009

Varza a la Cluj



Fiind o ardeleanca cu "acte in regula" si cu tatal de origine din judetul Cluj, ar fi fost o dezamagire sa nu stiu sa prepar o varza a la Cluj :) Face parte din mancarurile mele preferate, iar cand eram mica, o terorizam pe mama sa faca cat mai des acest fel de mancare : )) Dar uite ca am crescut si eu, si ca o fetita harnica ce am fost, am invatat si eu reteta.
Iata si reteta:
INGREDIENTE:
  • 700 g carne de porc
  • 2 cepe
  • 1 ardei
  • 2 rosii
  • boia din belsug
  • sare, piper
  • 500 g orez
  • 500 g varza murata
  • 300 ml smantana 

Varza murata, actorul principal al preparatului, pusa de mamicuta mea cea scumpa :)
 
Din carne si legume se va face o tocanita dupa cum pofteste fiecare.
Orezul se fierbe, dupa care se scurge si se spala.
Varza murata se fierbe de asemenea, dupa care se scurge de apa.
Se trece la asamblare:
Se unge o tava cu unt sau ulei si se pune un strat de orez, reprezentand jumatate din cantitatea preparat.

 
Se pune un strat de varza calita ( intreaga cantitate).

 
Se reazlizeaza un al treilea strat reprezentat de tocanita. Sosul se va stropi pe intreaga suprafata a stratului.

 
Urmeaza un alt strat reprezentat de cealalta jumatate de orez, eventual stropit cu putin ulei sa fie mai savuros.

 
Se acopera cu smantana din abundenta 

 
si se presara deasupra marar tocat fin.

 
Se da la cuptor pentru aproximativ  20 de minute.

 
La servire mai puteti completa cu smantana.

 
Pofta buna!

0 comentarii:

Related Posts with Thumbnails
 
Filme Online Seriale Online