Retete delicioase ilustrate pas cu pas

marți, 7 decembrie 2010

Boeuf Bourguignon


























Da, stiu ca am lipsit cam multisor in ultima vreme, dar anul acesta a fost unul cu multe evenimente care necesitau atentie maxima din partea mea, fapt care m-a pus in situatia de a renunta o vreme la una din activitatile mele preferate, blogingul.
Si pentru ca tot am lipsit atat de mult, am decis sa-mi marchez revenirea cu o reteta mai mult decat delicioasa.
Ca o blogerita culinareasa ce sunt, trebuia sa ma uit si eu evident la filmul Julie&Julia ( pe care il recomand cu caldura tuturor), film in care am descoperit aceasta reteta pe care saraca Julia a facut-o chiar de doua ori.
Desi este o reteta ceva mai lunguta, eu o recomand cu mare drag, in special ca facand parte chiar si din meniul de sarbatori, de ce nu?
Tin sa mentionez ca reteta este exact identica cu cea a Juliei Child din cartea ei "Mastering the Art of French Cooking" publicata in anul 1964, 
doar ca, evident, am convertit unitatile de masura.


Ingrediente:

  • aprox. 1400 g carne de vita
  • 450 g ciuperci 
  • 170 g bacon
  • 3 pahare de vin rosu ( aprox. 600 ml)
  • 2-3 pahare de supa de vita ( aprox. 400-600 ml)
  • 18-24 cepe esalota
  • 1 morcov 
  • 1 ceapa
  • 1 lingura pasta de tomate
  • 2-3 linguri ulei de masline
  • 2 linguri faina
  • 2 catei de usturoi
  • 1 foaie de dafin
  • 1 lingurita sare
  • 1/2 lingurita cimbru
  • 1/4 lingurita piper
Baconul se taie in fasii.










Se pune intr-un vas incapator 1 lingura de ulei de masline, dupa care vom introduce baconul si-l vom praji, pana cand se topeste o mare parte din grasime. Fasiutele prajite vor fi scoase pe o farfurie, grasimea lasand-o in vas.
Carnea de vita se taie in cuburi de 5 cm, se spala si se sterge de apa.


























Bucatile de carne se vor praji in vasul in care am prajit si baconul, timp de vreo 5-7 minute. Nu trebuie prajite toate bucatile deodata, ci in vreo 2-3 ture, pentru a se rumeni uniform. Se adauga 1-2 linguri de ulei daca e nevoie. Se scot pe o farfurie.

























Ceapa si morcovul se vor curata, spala si taia fideluta, respectiv fasii. Se prajesc in vasul in care am prajit si carnea. Se scot pe o farfurie.

























Se iau toate ingredientele prajite si se aseaza din nou in vas.

Se condimenteaza cu sare si piper si se adauga cele 2 linguri de faina, amestecand cu grija pentru a nu se forma cocoloase. Se da la cuptorul incins pentru 4 minute dupa care se scoate, se amesteca si se da din nou pentru 4 minute la cuptor. Aceasta etapa ne ajuta pentru a forma o crusta carnii.
Se scoate, dupa care adaugam vinul, supa de vita, usturoiul, pasta de tomate, foaia de dafin si cimbrul.

























Se acopera vasul si se da la cuptor aproximativ 3-4 ore, la foc domol.
Ciupercile se spala, se curata daca e nevoie si se taie in feliute.

























Se soteaza in 2-3 linguri de unt alaturi de ceapa esalota. Eu cum nu am avut astfel de ceapa la indemana, am preferat sa pun o ceapa in plus la carne.
Dupa ce carnea este gata, respectiv moale, se adauga ciupercile si ceapa esalota.
Reteta originala prevede ca dupa ce s-au amestecat cele doua compozitii, aceasta sa se scurga , pentru a se obtine un sos fin. Eu am sarit peste aceasta etapa, pentru ca mi s-a parut usor inutila :)
Se poate servi cu diverse garnituri, noi am servit cu cartofi naturi presarati cu patrunjel proaspat.

























Este o reteta mai elaborata, intr-adevar, insa, cand doriti sa va impresionati invitatii sau chiar familia, eu zic ca merita tot efortul.
Din proprie experienta, este mai delicioasa a doua zi, cand aromele se armonizeaza deplin. 

























Pofta buna!

4 comentarii:

Elena Toma spunea...

Bine ai revenit, Betty! Si ce intrare in forta cu aceasta reteta!

Roz_bonbon spunea...

Ce ma bucur sa va vad pe la mine, doamna Elena! Va imbratisez si va pup cu mare drag!

Anca (tort.personalizat) spunea...

Craciun fericit si La multi ani!

Roz_bonbon spunea...

Multumesc mult, Anca! La Multi Ani si tie iti doresc!

Related Posts with Thumbnails
 
Filme Online Seriale Online