Retete delicioase ilustrate pas cu pas

luni, 19 octombrie 2009

Nugat





Uite ca am facut si eu nugat :)
Este o reteta atat de simpla si merge atat de rapid, incat o recomand tuturor pofticiosilor sa o incerece macar o data.
Reteta am filat-o de pe blogul Liviei, care mi-a starnit pofta pentru un astfel de dulce. 
INGREDIENTE: 
  • 1 foaie napolitana
  • 1 cana zahar
  • 2 linguri miere
  • 2 linguri apa
  • nuci, alune  cat poftiti
  • 1 albus de ou



 Se ia zaharul, mierea si cele doua linguri de apa si se pun pe foc.

 
Se lasa pentru vreo 10 minute, pana cand se face un sirop.

 
Intre timp, ca nucile sa fie mai crocante, se baga la cuptor pentru vreo 5 minute.
Si ca sa mearga si mai repede, in timp ce fierbe siropul, se bate albusul spuma.

 
Cand au expirat cele 10 minute, se ia siropul, asa cald cum este, si se mixeaza cu albusul spuma. Se adauga si nucile.
Foaia de napolitana se taie in doua si se aseaza intr-o tava. Puteti asambla si fara, nu e absulot nici o problema.

 
Se intinde amestecul preparat pe prima foaie de napolitana dupa care se acopera cu cea de-a doua.

 
Se infoliaza si se lasa pentru vreo 30 de minute , sa se intareasca umplutura.

Cand s-a intarit umplutura, se portioneza in cubulete simpatice .
 
Portiile se pot dubla, tripla... , dupa pofta fiecaruia. Eu voi face o portie dubla data viitoare :)
 
Pofta buna!

6 comentarii:

Livia spunea...

Ma bucur mult ca ti-a placut reteta mea! La tine a iesit mai "colorat" nugatul, dar nu asta conteaza important e ca a fost bun!

Roz_bonbon spunea...

:) Da , la mine a iesit mai colorat, dar a fost delicios si cu aroma de caramel :)

Anca spunea...

buna bomboanooo :)
arata super si am vazut ca la amndoua a reusit super ;)
T ASTEAPTA UN PREMIU LA MINE PE BLOG :) (POATE CAL MIA AI ALEGI TU CRE VREI :) PA

Roz_bonbon spunea...

Buna, Anca draga!
Ma bucur ca ti-au placut retetele mele :)
Multumesc foarte mult de premiu, esti o scumpa ! L-am luat pe acel copilas simpatic , pe ala nu il aveam :)
O zi buna!

Ala Oancea spunea...

Arata foarte bine ! Sigur este delicios ;)

Roz_bonbon spunea...

Multumesc, Ala!
A fost , crede-ma, doar de bine am auzit :)

Related Posts with Thumbnails
 
Filme Online Seriale Online