Retete delicioase ilustrate pas cu pas

sâmbătă, 22 mai 2010

Tiramisu

 Revin si eu dupa o lunga pauza...
Dar sa nu credeti ca am pierdut vremea...nici vorba.
Am adunat material cat pentru inca vreo 15 postari :) doar timp sa am sa le postez...
Nu cred ca trebuie sa mai povestesc ceva despre tiramisu ... e pur si simplu delicios ... usor ... racoros.
Iata si reteta ...
INGREDIENTE:
  • 2 pachete savoiardi / piscot ( aproximativ 25 de bucati )
  • 250 g mascarpone
  • 4 galbenusuri
  • 80 g zahar pudra
  • 400 ml frisca lichida
  • ~ 50 ml cognac 
  • 200 ml cafea tare, neindulcita
  • cacao pudra

 Galbenusurile se pun intr-un vas alaturi de zaharul pudra pe bain-marie si se amesteca pana cand zaharul se topeste si se ingroasa putin. Se lasa la racit dupa care se adauga la mascarpone. Se amesteca usor pana la omogenizare.
Frisca se bate spuma. 
In loc de frisca se pot folosi si cele 4 albusuri de la oua, cum preferati.
Se adauga frisca la crema de mascarpone si se amesteca usor.
La final se adauga cognacul. Eu am pus doar ~ 25 ml, nu vroiam sa-i domine aroma prea puternic.
Piscoturile se imbiba usor in cafea.
Se aseaza un strat de savoiardi in tava

apoi un strat de crema , urmeaza al doilea strat de savoiardi dupa care se termina cu un strat de crema.
Se da la rece pentru 2-3 ore, dupa care se poate servi pudrta cu cacao din abundenta.
 O feliuta...

Pofta buna!

12 comentarii:

diamond spunea...

ce bine arata, mi-ai facut o pofta maxima!:D

Roz_bonbon spunea...

Multumesc, Diamond, esti o dulcica! Serveste-te cu o felie :)
O duminica placuta!

Elena Toma spunea...

Betty, arata superb tiramisu! Apetisant! Ma bucur ca ai revenit in arena! Sa ai o saptamana minunata!

Roz_bonbon spunea...

Multumesc mult de apreciere! Sper sa am timp, desi daca e sa ne uitam, de sambata imi incepe din nou sesiunea...
O saptamana frumoasa de asemenea :)

Elena Toma spunea...

Am venit in dar cu niste premii pentru tine. Sper doar sa ai timp sa le vezi. Bafta la examene!

Anca spunea...

boom bine te-am regasit :)
arata suuper turamisul tau
'te pup

Reka spunea...

Te asteapta niste premii la mine pe blog.

Kati Heckel spunea...

Nagyon jol nez ki, Betty! Egyre jobb vagy a sutesben-fozesben! Mar tenyleg olyanok a fotok, mint egy szaklapban!

Roz_bonbon spunea...

Kati, koszonom nagyon szepen a szep szavakat, nagyon edes vagy. A fotozas az egy ujabik hobby-m lett :)

Bucataras spunea...

La multi ani si tot ce-ti doresti din partea bucataras.ro

Roz_bonbon spunea...

Multumesc mult, Bucataras! Foarte dragut din partea voastra, apreciez :)

retete-bune spunea...

buna, super tiramisul tau.
Daca vrei sa facem schimb de link cu blogul meu <a href="http://retete-bune.net> retete-bune.net </a> te rog las-ami un comentariu pe blog. Multumesc.

Related Posts with Thumbnails
 
Filme Online Seriale Online