Retete delicioase ilustrate pas cu pas

sâmbătă, 10 octombrie 2009

Gem de struguri




Strugurii sunt printre fructele mele preferate. Le-as consuma oricand si oricat :)
Si pentru ca primisem cateva kg bune de struguri, am zis sa incerc o fantezie de-a mea...gem de struguri :)
Tin sa va anunt ca e prima data in cariera mea de gospodina cand fac gem de una singura :)
Am cautat dupa ceva retete pe net, care mai de care mai incurcate, insa tot dupa o inchipuire de-a mea am facut-o.



INGREDIENTE:
  • 1 kg struguri
  • 500 g zahar
  • 500 ml apa
  • 150 ml zeama de lamaie



Din aceste ingrediente mi-au iesit trei borcane :)

Struguri se spala si se rup de pe ciorchine.


Apa se pune la fiert cu zaharul , pana devine un fel de sirop mai dens.
In acest moment se adauga si strugurii. Se tine pe foc pana cand boabele de struguri crapa, adica pentru vreo 30 de minute.
Cand toate boabele sunt sparte, se trece la strecurarea compozitie. Se va folosi o strecuratoare mare, cu ochi destul de mici, astfel incat semintele sa nu treaca. Va puteti ajuta de un tel. Se paseaza strugurii bine, bine,  incat sa treaca intreaga pulpa daca este posibil.


Se pune din nou pe foc cu zeama de lamaie pentru inca vreo 1 ora, la foc mic.


Se va verifica din timp in timp cand incepe sa se ingroase.
Gemul obtinut va fi ambalat in borcane curate si sterile.


Borcanele se vor pune intr-un loc cald, fiind bine impaturite.


A doua zi se pot depozita in camara :)
Gemul se ingroasa foarte bine cand este deja racit.



0 comentarii:

Related Posts with Thumbnails
 
Filme Online Seriale Online