Retete delicioase ilustrate pas cu pas

marți, 17 noiembrie 2009

Prajiturele cu mere





Aceste mici dulcegarii le-am facut in week-end, deoarece atunci am mai mult timp sa ma dedic hobby-ului meu, bucataritul. Atunci imi programez sa fac retetele mai migaloase, care necesita mai mult timp si rabdare. Dar nu ma intelegeti gresit, prajiturica aceasta nu e migaloasa si chiar  merge destul de repede, doar ca eu pe atunci mi le-am planificat.
Sunt niste prajiturele atat de fragede, incat se topesc in gura , dar si din farfurie . . . :)
INGREDIENTE:
  • 300 g faina
  • 150 g zahar
  • 150 g margarina
  • 1 ou
  • 1 zahar vanilinat
  • 1 praf de copt
  • 2 linguri apa 
  • un varf de cutit de sare 
  • 500 g mere
  • 100 g zahar
  • 1 zahar vanilinat
  • scortisoara 



Se amesteca faina cu praful de copt si sarea.
Se adauga margarina rece si se amesteca pana obtinem un aluat faramicios.
Se adauga si zaharul in compozitite.


Se adauga oul si apa, si se framanta repede, sa nu se incalzeasca margarina, pana obtinem un aluat neted. Daca vi se pare ca e prea moale aluatul, mai adaugati putina faina.
Inveliti in folie se plastic si dati la frigider pana se prepara umplutura.
Merele se curata si se dau pe razatoare.


Se pune pe foc impreuna cu zaharul, zaharul vanilinat si scortisoara.


Se tine pentru vreo 5 minue, dupa care se lasa la racit.
Se scoate aluatul din frigider si se intinde un aluat subtire, de aproximativ 3-4 mm.


Se decupeza forme rotunde, floricele, cum doriri.


In centrul floricelelor se pune cate o lingurita de umplutura,


apoi se acopera cu o alta.


Se apasa pe margini cu pulpa degetelor, sau sigilati cu o furculita, astfel incat umplutura sa nu iasa din prajiturele.


Se da cuptor pentru 25 de minute, dar verificand din cand in cand.




Se pot servi pudrate cu zahar sau ornate, dupa fantezia fiecaruia :)


 

Pofta buna!

4 comentarii:

Momo spunea...

foarte dragalase!

Totoro spunea...

Arata f bine prajiturelele,am sa le incerc si eu cand voi avea ceva timp^-^o zi buna^-^

Roz_bonbon spunea...

Multumesc mult, Alison! Si foarte fragede :)

Roz_bonbon spunea...

Florentina, multumesc mult ! M-as bucura tare mult sa le prepari :) Sunt foarte bune, crede-ma. O zi buna iti doresc!

Related Posts with Thumbnails
 
Filme Online Seriale Online